2 juni 2012

10

Så många kilon har jag gått ner på lika många veckor tack vare LCHF. Det känns verkligen bra att väga mindre, kläderna sitter bättre, det känns lättare helt enkelt. Men förutom det är det jätteskönt att slippa sötsuget. För det har jag verkligen sluppit. Förut ville jag ju äta något sött efter varje måltid och om man var och handla hungrig köpte man ju hur mycket godsaker som helst.

När vi började renovera förra sommaren slutade jag träna, men tänkte att renoveringen ju innebar en del kroppsarbete så att det liksom vägde upp. Tyvärr tyckte man ju att det hörde till med mycket fikabröd och öl också då man renoverade och det var semester. Sommaren blev till höst och vi hade inte nya köket färdigt ännu vilket ledde till att det blev mycket micropizza och andra måltider fulla med kolhydrater. Resultatet blev att jag i vintras vägde mer än jag någonsin gjort förut. Verkligen inte hälsosamt.

Men nu fortsätter renoverandet med en lättare kropp som förhoppningsvis ska bli ännu lättare och utan de där kolhydratsfulla måltiderna och fikapauserna!

2 kommentarer:

  1. Wow! Duktig du e! Nu blir jag sugen på att börja med lchf igen, just pga dendär känslan av "lätthet", men jag har ju ingen pli på mej själv över huvudtaget! :P Tips?

    SvaraRadera
  2. Först måste man bestämma sig och berätta för folk. Jag berättade på jobbet för folk sådär efter hand att jag kör på det så därför tar jag ingenting till kaffet osv. o också liksom för de som möjligtvis bjuder på mat/kaffe åt en. Det känns ju inte bra att dissa när någon bjuder, men om man bestämt sig och liksom har en anledning går det bättre. (man måste lite tänka på det som att man har en allergi :)
    Sen e det bra att köpa hem sånt som e godkänt som man gillar, som man kan ha om man blir sugen på snacks. typ nötter och ostar och jordgubbar. jag hade nötter i bilen i början för jag blir ofta så hungrig på väg hem, eller du vet när man är å handlar å så e man så hungrig så man måste ha nånting nu. Å så finns det ju så mycket mera nu, man kan ju baka en massa. Låna lite böcker på bibblan på nytt, kolla in kostdoktorn, läs lite bloggar så blir du än mer inspirerad. Och ät mångsidigt, jag har ätit i princip alla grönsaker, inklusive lite kålrot och morot och rödbeta fast det är rotsaker. Och druckit en öl ibland. Och ätit efterrätter sötad med stevia. För någon vecka sedan åt jag t.om. mörk choklad och så hittade jag på hälsokost affären choklad sötad med stevia. Försöker bara se till att inte äta det hela tiden, då blir jag ju beroende på nytt:) Men jättebra ibland, för att liksom hålla motivationen uppe! (ibland e det nog svårt att inte falla in i gamla mönster då man står vid fikabröd,godis och läsk varje dag)

    SvaraRadera