20 september 2012

Lister, el, skrubb och ved!

Tänkte jag skulle visa upp lite över vad som har hänt på sistone. Det har faktiskt hänt lite grejer, ja förutom att allt har blivit ännu stökigare, om det är möjligt, vi är ganska stökiga av oss.

För några veckor sedan listade vi i alla fall i Cognacsrummet, jag övade mig på att lista och sågade med girsågen eller vad det heter, verktyg och maskiner har förvånansvärt många olika namn.


Jag i mina skolbyxor, känner mig väldigt proffsig!

Lister på plats!
 Ägnade även en del tid åt att reda upp i det som jag kallar min pysselskrubb, än så länge ser den inte alls ut som i mina drömmar, men nu är det åtminstone lite ordning på papper, pennor, sysaker, klistermärken, band, lådor och så vidare, nu kanske jag hittar någon gång vad jag letar efter...
Pysselskrubben

Tapeten som finns på ena väggen i pysselskrubben, den vill jag aldrig göra någonting åt även om jag gärna skulle måla om resten av skrubben. De har inte brytt sig om någon mönsterpassning då de satt upp den, men vad gör väl det då den är så himla charmig!

 Vi har även fått en hel del nya uttag och andra elektriska saker i vårt hem på sistone...

Trodde väl aldrig att man stolt skulle visa upp ett eluttag, men här är vårt fina eluttag vid köksbänken, passligt för kaffekokaren och andra apparate. Stången med handdukar och grytlappar köpte vi förra hösten från IKEA så det har tagit en stund att få den uppsatt, men när eluttaget var fixat fick vi äntligen också stången på plats!


En hel del fritid har gått åt till vedkapning de senaste veckorna. Som tur(?) är har jag på grund av både skola och jobb haft ganska lite fritid så sambon och hans svåger har fixat det mesta. Men ett och annat vedträ av de som syns på bilden är det minsann jag som slängt in!
  
Påfyllt vedförråd
Så nu har vi kakelugnen på plats och veden på plats och vi eldar för fullt. Väntar dock ännu på att muraren ska komma och foga. Då skulle det kännas färdigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar