29 september 2012

Senaste loppis köpet

Har haft lite loppis-köp stopp eftersom jag har haft mindre inkomst sen jag började studera. Men en dag när jag var på loppis eftersom jag säljer där så såg jag den här, blå-vita flasksaken, visste inte vad det var, tyckte bara den var så snygg! Sen har jag förstått att det är en siphon/syfon -verkar finnas många stavningar! Så det är alltså en flaska som man häller vätska i och tillsätter kolsyra. En gammaldags soda streamer, den borde passa perfekt på serveringsvagnen. När jag ändå var igång och handlade hittade jag en pepparströare som var så snygg att den också fick följa med, hoppas hitta en matchande saltströre någon dag!

1 kommentar:

  1. Soda streamer er så kule !
    Jeg har aldri sett dem i blå før.. og denne blir kjempefin på kjøkkenet deres :)
    Pepperstrøeren var utrolig søt, håper du finner salt en dag ;)

    Ha en fin helg videre :)
    Janne

    SvaraRadera